2010/03/22

Vårklänningar

Äntligen har jag färdigställt dessa klänningar som blivit liggandes utklippta och halvklara alldeles för länge. Några av dem finns att köpa på HantverksMarknaden.com och en har lilltjejen fått.







Mönster: Egna allihop.

Material: Tyg från Second Hand, Hängselspännen från Mirrezz, Kantband och tryckknappar från Bibbis.

+/-: Jag tyckte det blev fina allihop men är väldigt nöjd med att jag gjorde om den gröna klänningens modell lite och satta på hangselklämmor istället för knappar. ;)

En annan rolig sak hände när jag satt med min dotter och en god vän på marknad för några helger sedan och jag packade upp denna klänning som äldsta dottern vägrat använda. Då helt plötsligt fick hon ett av sina allt för vanliga trotsutbrott och säger att klänningen är hennes och vips så används den flitigt. ;)

6 kommentarer:

Helena sa...

De är jättesöta allihopa! Vilka underbara vintagetyger du använt och den sista klänningen var ju himla läcker och lite annorlunda. Gillar:)

Cilipus sa...

Herlige kjoler og tyg !!
Cecilie

Re-dizain sa...

riktigt söta allihopa...

SiriR sa...

Åh, så fine! Lekre stoffer!

Og så bra at datteren din vil bruke kjolen sin igjen:)

Onomak sa...

Jättefina klänningar! Supersnygga tyger!

TANT GRÖN sa...

Vad duktig du är! Har sett många av dina fina grejor på Tradera men visste inte att du också bloggar.. Kul förresten att du gillar mina omlotter! Verkar som vi har samma smak!