2010/03/20

PocketBokFodral

I julas sydde jag några pocketbokfodral som jag gav bort som lite små presenter och det blev mycket uppskattade.

Nu ha min älskade mor beställt två stycken som hon ska ge bort i present och dessa blev resultatet.



Mönster: Har utgått från Rinos beskrivning vilken var superbra.

Material: Tyg från IKEA och Second Hand, kantband från Stoff och Stil, sidenband och träpärlor.

+/-: Gjorde en liten miss när jag sydde de två nya då jag satte resårsnodden på fel sida så att knappen hamnade bak men det gjorde inte så mycket då när man satte i en bok hamnade knappen mitt fram. ;) Hoppas i alla fall att de uppskattar sina presenter.

1 kommentar:

Jonglören sa...

Vad bra att jag såg detta inlägg. Jag har ju funderat över att sy några sådana men har undrat exakt hur. Man har ju alltid sina egna idéer men det bästa är ju att lära av andras erfarenheter också.