2010/05/01

Dockkläder

Minsta dotterns dockor har vart utan kläder alldeles för länge så jag bestämde mig för att göra något åt detta och sydde lite små pyttekläder och en liten mössa/hätta i trikå. Sen ville naturligtvis äldsta dottern att jag skulle sy kläder till hennes alla gosedjur, vilket är väldigt väldigt många, då hon nästan aldrig leker med dockor! Och självklart fick jag ju göra det men hon fick välja ut ett gosedjur till att börja med vilket naturligtvis blev hennes bästaste favorit hund. Inte helt enkelt men jag gjorde en ganska enkel konstruktion och en likadan mössa som till dockan.






Mönster: Egna.

Material: Lite snuttar av trikåtyg från Jofotex, JNY Design samt Stoff och Stil.

+/-: Lite svårt att få till storleken men nu har jag i alla fall något att utgå från. Men det bästa var ändå att döttrarna blev supernöjda och glada! :)

Inga kommentarer: