2009/11/09

Svar på frågorna till hemlisbytet JUL

1. Hur många barn har du och vilken sort?
Jag har två döttrar.

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Minsta dottern har storlek 74 nu så kanske 80/86, ca storlek 19 på skor och huvudmått 45. Stora dottern har storlek 110 på kläder, 29 på skor och huvudmått 50cm.

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
På kläder har jag storlek 40/42 och på skor 37,5. Huvud 56cm.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?

Är väl kanske medel/avancerad på sömnad och virkning, bedöm själv från min blogg. ;) Stickning är jag däremot nybörjare.

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Gillar att rita men det blir inte så mycket av det, har lite väl många bollar i luften just nu...


6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Tyg föredrar jag bomull, gärna återanvänt tyg med massa färg och snygga mönster. Garn gillar jag mest bomull/akryl.


7. Är du allergisk mot något?

Nej.

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?

Gillar de mesta färger men gärna starka färger och mycket färg i olika knasiga blandningar!

9. Vad läser du för typ av böcker?
Läser inte så mycket just nu men gillar mest verklighetsbaserade böcker.

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?

Prenumererade på Allt om handarbete fram tills förra månaden då de inte verkar ta emot min uppsägning så jag kanske får den igen...

11. Nytt eller second hand?

Både och men gillar när man kan återanvända saker.

12. Pojk/flick eller unisex?
Gillar unisex men älskar klänningar och sånt...

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?

Tycker om bomull, mjuka och härliga tyger.

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Kantband i kul färger behövs ju alltid och även sytråd i rolika starka färger. Är även i behov av Prym tryckknappar och vit overlocktråd.

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en poketbok i ditt hemlispaket?
Skulle helst vilja ha tyg då jag inte hinner läsa annat än skolböcker...

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?

Hmm vet inte riktigt, kanske ett bra mönster på tröja eller något kul och speciellt mönster, kanske på någon fin damklänning eller kjol.

Inga kommentarer: