2009/09/25

Stickat!!

Ja hmm gjorde min första stickning sen högstadiet, har alltså inte rört några stickor på typ 12 år men nu tänkte jag att jag skulle ge det ett försök. Tyvärr valde jag nog ett lite för stort projekt till att börja med då jag tänkte sticka en klänning. Så jag tröttnade efter ett tag och det fick bli en kjol. :)

Sydde på en mudd i midjan för att få den bra och så virkade jag små volanger och sydde på bak för att göra den lite roligare. De skavanker som uppstod dolde jag med lite detaljer som en virkad blomma och lite sidenband. :) Så nästa gång jag ger mig på stickning får det bli ett snabbt och lätt projekt så jag hinner börja tycka att det är kul, någon som har nåt bra tips?

Ska försöka ordna en livebild så man ser bättre hur kjolen ser ut. ;)

5 kommentarer:

SiriR sa...

Så stilig! Den ble jo helt unik til slutt:)

Luer er greit å strikke, passe stort:)

Aleisa Ribalta sa...

jag gillar kjolen, mycket!!!

od Andulky sa...

Wow, så snygg!!

Beata sa...

Vad fin! Imponerad!

Monica Therese sa...

supersøtt ;)