2010/07/18

Blöjtrosor!

Nu när det har vart så fuktigt och varmt har det vart svårt att hitta bra kläder att ta på minsta dottern men så tänkte jag att hon kan ju springa runt i blöjtrosor, eftersom hon gärna sliter av sig blöjan annars och det är inte så bra alltid, och kanske en t-shirt. Efter en lång dags letande på stan hittade jag enbart vita blöjtrosor så jag tröttnade och gick hem och ritade mönster på egna och sydde tre par i två olika modeller i lite roligare tyger.

De med apor och gula klöver är samma modell och som sitter åt mer medan de blå klöver är en lite pösigare variant. Ska försöka ordna livebilder här lite senare när barnen kommer hem. ;)




Mönster: Egna.

Material: Klövertyger från Deer Dot, Apor och muddväv från Stoff och Stil.

+/-: De var superroliga att sy och det gick snabbt samtidigt som jag blev väldigt nöjd med resultatet så dessa blir det fler av! :)

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfina!!! Har du fyllt dem med något?

Pyssellycka sa...

Jättesöta!

Strumpetossa sa...

od Andulky: Nä det är bara sådana trosor man har utanpå blöjan så de är inte fyllda med något. ;)

Anonym sa...

Detta var ju väldigt längesedan men precis som du så hittar jag bara supertråkiga blöjtrosor, är dessa något som du syr fortfarande eller har kvar?

Mvh Linda

Strumpetossa sa...

Hej Linda!
Jag hinner tyvärr inte sy så mycket längre men har kvar några av dessa om du är intresserad?
Maila mig i så fall på strumpetossa@gmail.com
Ha en fin dag!
Hälsningar
Johanna