2009/08/30

Frågor till hemlisbytet

Här kommer mina svar på frågorna till Hemlisbytet.

1. Hur många barn har du?
Jag har 2 barn.
2. Kön, kläder och skostorlek på barnen?
Två döttrar en på 4 år med storlek 110 på kläder och 29 på skor samt en på 6 månader som till hösten kanske har storlek 74/80 på kläder och 18/19 på skor.
3. Vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?
Själv är jag nog en storlek 40/42 (Large) på kläder och 37/38 på skor.
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Sytt har jag gjort sedan jag var liten men vet inte vilken nivå jag ska sätta…, virkning kanske medel och stickning nybörjare.
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Tycker det är kul att pyssla med smycken och annat kreativt.
6. Hur länge har du pysslat?
Så länge jag kan minnas typ.
7. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Bomull, gärna 70-tals tyg.
8. Vad gillar du för godis?
Det mesta men gärna choklad.
9. Är du allergisk mot något?
Nej.
10. Vad är dina favoritfärger?
Alla starka färger! Gärna klar grön, orange, gul, brun, blått, ceris…
11. Finns det några färger du absolut inte gillar?
”Mesiga” dova färger. Ljusrosa, beige…fast det går bra med dessa i kombination med starka färger.
12. Kaffe eller te?
Te, gärna svart.
13. Vad lyssnar du på för musik?
Väldigt blandat men mycket rock och reggae. Just nu en del Kultiration och The Solutions.
14. Vad läser du för böcker?
Lite blandat, gärna böcker baserade på verkliga händelser. Just nu är det Bitterfittan som ligger på nattduksbordet.
15. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nej inte just nu, har precis avslutat prenumerationen på Allt om Handarbete.
16. Favoritlukt och favoritsmak?
Oj, det var svårt. Favoritlukt kanske ros och smak vet inte riktigt sött, surt, salt…
17. Nytt eller second hand?
Både och fast jag gillar mycket second hand då man kan hitta mycket fint och samtidigt spara på miljön.
18. Pojk/flick eller unisex?
Jag har gärna klänningar på mina döttrar men de får gärna vara i unisex tyger, fast lite av varje men inte för flickigt.
19. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Gillar bomull mycket, sköna mjuka material som inte sticks. ;)
20. Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Mycket 70-tals mönster gärna blommigt.
21. Har du djur och i så fall vilket?
Nej.
22. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Hmm skulle behöva material till att skära ut tyg (rullkniv, skärplatta, linjal) men det kanske är lite för stort så kanske kantband och sytråd i roliga starka färger.
23. Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Vet inte riktigt håller på att inreda i lite 70-tals stil så någon rolig 70-tals pryl kanske.

Inga kommentarer: